ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ - ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΣΤΟΝ Γ΄ ΚΥΚΛΟ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ ΕΣΠΑ (1/03/2026 - 31/05/2026)
13 Νοεμβρίου 2025
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Αγαπητοί εκπρόσωποι των φορέων απασχόλησης,

 

Στο πλαίσιο της συνεργασίας μας θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε για την έναρξη πρακτικής άσκησης μέσω του επιδοτούμενου προγράμματος «Πρακτική Άσκηση του Πανεπιστημίου Μακεδονίας ακ. ετών 2024-2025, 2025-2026 και 2026-2027» με κωδικό ΟΠΣ 6022294 στο Πρόγραμμα «Ανθρώπινο Δυναμικό και Κοινωνική Συνοχή 2021-2027 και με Ιδρυματικά Υπεύθυνo τον Αναπληρωτή Καθηγητή του Τμήματος Οργάνωσης & Διοίκησης Επιχειρήσεων κ. Λεωνίδα Χατζηθωμά.

 

Ο Γ΄ κύκλος Πρακτικής Άσκησης θα έχει διάρκεια 3 μηνών από 01/03/2026 έως 31/05/2026. Η καταβολή της αμοιβής του ασκούμενου φοιτητή, η οποία ανέρχεται στα 350€/μήνα (μείον την ασφαλιστική εισφορά), είναι υποχρέωση του Πανεπιστημίου. Επίσης, το Πανεπιστήμιο αναλαμβάνει την πληρωμή της ασφαλιστικής εισφοράς των ασκούμενων φοιτητών μηνιαίως (1% κατά κινδύνου ατυχήματος) και τη δήλωση των ενσήμων τους στο ΕΦΚΑ - ΙΚΑ μηνιαίως.

 

Η Πρακτική Άσκηση μπορεί να πραγματοποιηθεί μόνο δια ζώσης και όχι εξ αποστάσεως ή με υβριδικό μοντέλο σύμφωνα με το Νόμο 5128/2024 (ΦΕΚ Α’ 118/30‑07‑2024).

 

Τα βήματα που θα πρέπει να ακολουθήσετε είναι τα παρακάτω:

 

1.       Αρχικά, θα πρέπει να αναρτήσετε την θέση ή τις θέσεις πρακτικής άσκησης στον ΑΤΛΑ (https://atlas.grnet.gr/). Βάσει της οδηγίας 16206/26.07.2013 του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων όλοι οι φορείς που απασχολούν πλέον φοιτητές στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος ««Ανταγωνιστικότητα Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία», θα πρέπει να είναι εγγεγραμμένοι στο σύστημα ΑΤΛΑΣ. Επισυνάπτεται σχετικό manual.

 

ΠΡΟΣΟΧΗ: Όσοι από εσάς θέλετε να απασχολήσετε φοιτητές/τριες του τμήματος Εφαρμοσμένης Πληροφορικής παρακαλούμε να συμπεριλάβετε στη θέση που θα αναρτήσετε στον ΑΤΛΑ και τις δύο κατευθύνσεις (ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ – ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ και ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΉ - ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ) ώστε να μπορέσει να γίνει η σύνδεση αργότερα είτε επιλέξετε φοιτητή/τρια από τη μία κατεύθυνση είτε από την άλλη.

 

Στην περιγραφή της θέσης πρακτικής παρακαλούμε να χρησιμοποιήσετε το παρακάτω πρότυπο:

 

«Ο/Η πρακτικά ασκούμενος/η θα απασχοληθεί στο τμήμα ……..…………………………. της εταιρείας μας με έδρα ……………………………….….. (τοποθεσία).

Τα καθήκοντα που θα αναλάβει είναι τα παρακάτω:

1.

2.

3.

Επιθυμητά προσόντα είναι τα εξής :……………………………………..»

 

Παρακαλούμε επιπλέον να επιβεβαιώσετε ότι η θέση είναι δημοσιευμένη. Τον κωδικό group που σας εμφανίζει κατά την καταχώρηση θα τον χρειαστείτε στο επόμενο βήμα.

 

2.       Στη συνέχεια, η θέση ή οι θέσεις πρακτικής άσκησης θα πρέπει να αναρτηθούν στο πληροφοριακό μας σύστημα https://careerservices.uom.gr, το οποίο βλέπουν και οι φοιτητές/τριες. Σε περίπτωση που δεν έχετε κάνει εγγραφή θα πρέπει πρώτα να κάνετε εγγραφή και μετά να προχωρήσετε στην ανάρτηση θέσεων. Επισυνάπτεται σχετικό manual. Η περιγραφή της θέσης θα πρέπει να είναι ίδια με την περιγραφή στον ΑΤΛΑ και θα πρέπει ο κωδικός group κάθε θέσης να συμπληρωθεί στο αντίστοιχο πεδίο στο career services.

 

ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΜΕ ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΤΑ ΠΑΡΑΚΑΤΩ

  • Για να επιλέξετε έναν/μία φοιτητή/τρια στο σύστημα θα πρέπει πρώτα να έχετε έρθει σε επικοινωνία και συμφωνία μαζί του/της.
  • Κάθε θέση αντιστοιχεί σε έναν μόνο φοιτητή/τρια με τον/την οποίο/α θα γίνει και η σύνδεση όταν τον/την επιλέξετε. Για κάθε θέση που επιθυμείτε να απασχολήσετε πρακτικά ασκούμενο/η φοιτητή/τρια θα πρέπει να αναρτάται νέα θέση πρακτικής άσκησης. Αν βάλετε περισσότερες από μια θέσεις με το ίδιο αντικείμενο για την ίδια περίοδο πρακτικής θα πρέπει να βάλετε ένα τίτλο που θα βοηθήσει εσάς και τους/τις φοιτητές/τριες να τις ξεχωρίζουν μεταξύ τους π.χ.  Βοηθός Λογιστή 1, Βοηθός Λογιστή 2 ή Πρακτική άσκηση στο τμήμα……… Να είστε ιδιαίτερα προσεκτικοί κατά τη δημιουργία της θέσης καθώς αφού την αποθηκεύσετε δεν θα μπορείτε να επεξεργαστείτε κανένα πεδίο εκτός από τα στοιχεία επιβλέποντος φορέα (δυνατότητα επεξεργασίας και διαγραφής μιας θέσης έχει μόνο το Γραφείο Πρακτικής Άσκησης).
  • Μόλις εγκριθούν οι φοιτητές/τριες θα δοθεί η δυνατότητα από το σύστημα να αποστέλλουν τα βιογραφικά τους στο career services στις θέσεις που τους ενδιαφέρουν. Προς το παρόν θα μπορούν μόνο να δουν τις θέσεις που αναρτώνται.
  • Η καταληκτική ημερομηνία αποστολής βιογραφικού ορίζεται από εσάς και μπορεί να είναι το πολύ μέχρι και 1 μέρα ΠΡΙΝ την καταληκτική ημερομηνία που έχει θέσει το Γραφείο Πρακτικής Άσκησης. Για την τρέχουσα περίοδο είναι η Πέμπτη 8/1/2026 και ώρα 13:00 (καμία παράταση δε θα δοθεί).
  • Επισημαίνεται η υποχρέωση του Φορέα Υποδοχής, για τη δήλωση έναρξης/λήξης της πρακτικής άσκησης στο ΕΡΓΑΝΗ (έντυπο Ε.3.5).

 

 

Προκειμένου να διατηρηθεί μια αναλογία ανάμεσα στον αριθμό των απασχολούμενων στο Φορέα και στον αριθμό των ασκούμενων φοιτητών, το Πανεπιστήμιο διατηρεί το δικαίωμα να στείλει μικρότερο από το ζητούμενο αριθμό φοιτητών/τριών σε έναν Φορέα, αν το κρίνει απαραίτητο. Επίσης, το Πανεπιστήμιο επιφυλάσσεται να εγκρίνει ή να απορρίψει αιτήματα Φορέων για την απασχόληση φοιτητών/τριών του στα πλαίσια του έργου της Πρακτικής  Άσκησης, καθώς υπάρχει δυνατότητα άσκησης συγκεκριμένου αριθμού φοιτητών/τριών ανά περίοδο, ο οποίος καθορίζεται σε αναλογία με τις δυνατότητες χρηματοδότησης, την περίοδο υλοποίησης και το ενδιαφέρον των φοιτητών/τριών.

 

Παρακαλούμε πολύ να έχετε επιλέξει στο σύστημα τον/την φοιτητή/τρια ή τους/τις φοιτητές/τριες που θα απασχολήσετε το αργότερο μέχρι την Πέμπτη 8/1/2026 και ώρα 13:00 (καμία παράταση δε θα δοθεί).

Τελευταία Νέα
Εκδηλώσεις