S.W.O.T Ανάλυση

Οδηγίες για τη SWOT Ανάλυση

Η ανάλυση SWOT είναι ένα ισχυρό εργαλείο που μπορείς να χρησιμοποιήσεις για να αξιολογήσεις τα προσωπικά σου δυνατά σημεία, τις αδυναμίες σου, καθώς και τις ευκαιρίες και τις απειλές που σχετίζονται με το επαγγελματικό σου πλάνο.

Βήματα για την ολοκλήρωση της ανάλυσης:

  1. Strengths (Δυνατά σημεία):

    • Κατέγραψε τις δεξιότητές σου και τα προσωπικά σου χαρακτηριστικά που θεωρείς ότι σου δίνουν πλεονέκτημα. Σκέψου ποια είναι τα επαγγελματικά ή ακαδημαϊκά προσόντα σου που ξεχωρίζουν. Μπορεί να περιλαμβάνουν τεχνικές γνώσεις, δεξιότητες επικοινωνίας ή ηγεσίας, οργανωτικότητα, ή ακόμα και την ικανότητά σου να εργάζεσαι υπό πίεση.
  2. Weaknesses (Αδυναμίες):

    • Προσδιόρισε τους τομείς στους οποίους πιστεύεις ότι χρειάζεσαι βελτίωση. Αυτό μπορεί να αφορά ελλείψεις σε γνώσεις, εμπειρία, ή ακόμα και προσωπικά χαρακτηριστικά που ίσως σε εμποδίζουν να πετύχεις τους στόχους σου, όπως η αναβλητικότητα ή η δυσκολία στη λήψη αποφάσεων.
  3. Opportunities (Ευκαιρίες):

    • Αναγνώρισε τις εξωτερικές ευκαιρίες που μπορείς να εκμεταλλευτείς. Αυτές μπορεί να είναι τάσεις στην αγορά εργασίας, εκπαιδευτικά προγράμματα, υποτροφίες, νέες τεχνολογίες, ή ευκαιρίες για πρακτική άσκηση και εθελοντισμό που θα σε βοηθήσουν να αναπτύξεις τις δεξιότητές σου.
  4. Threats (Απειλές):

    • Κατέγραψε τους εξωτερικούς παράγοντες που θα μπορούσαν να εμποδίσουν την επαγγελματική σου ανάπτυξη. Αυτοί μπορεί να περιλαμβάνουν τον ανταγωνισμό στην αγορά εργασίας, τις οικονομικές συνθήκες, ή ακόμα και γεωγραφικούς περιορισμούς που θα μπορούσαν να επηρεάσουν την επαγγελματική σου πορεία.

Παράδειγμα πλάνου καριέρας:

Έστω ότι ετοιμάζεσαι να αποφοιτήσεις και θέλεις να εργαστείς στον τομέα του μάρκετινγκ. Η SWOT ανάλυση σου μπορεί να μοιάζει ως εξής:

  • Strengths (Δυνατά σημεία):

    • Καλή γνώση των ψηφιακών εργαλείων μάρκετινγκ (π.χ. Google Analytics, SEO)
    • Εξαιρετικές δεξιότητες επικοινωνίας και παρουσίασης
    • Εμπειρία από πρακτική άσκηση σε εταιρία μάρκετινγκ
  • Weaknesses (Αδυναμίες):

    • Έλλειψη εμπειρίας στη διαχείριση μεγάλων έργων
    • Περιορισμένη δικτύωση στον επαγγελματικό τομέα
  • Opportunities (Ευκαιρίες):

    • Αύξηση των θέσεων εργασίας στον τομέα του ψηφιακού μάρκετινγκ λόγω τεχνολογικών εξελίξεων
    • Συμμετοχή σε σεμινάρια και συνέδρια μάρκετινγκ που οργανώνονται από πανεπιστήμια ή φορείς
  • Threats (Απειλές):

    • Υψηλός ανταγωνισμός για τις θέσεις μάρκετινγκ, ειδικά για entry-level θέσεις
    • Αβεβαιότητα στην οικονομία που μπορεί να επηρεάσει τη ζήτηση για νέες θέσεις

Με βάση τα παραπάνω, μπορείς να σχεδιάσεις τις επόμενες κινήσεις σου. Για παράδειγμα, θα μπορούσες να επικεντρωθείς στη βελτίωση της διαχείρισης έργων μέσω επιπλέον μαθημάτων ή σεμιναρίων, ενώ ταυτόχρονα θα ενισχύσεις το δίκτυό σου συμμετέχοντας σε εκδηλώσεις και επαγγελματικές κοινότητες. Επίσης, θα μπορούσες να εξετάσεις το ενδεχόμενο αναζήτησης θέσεων εργασίας σε λιγότερο ανταγωνιστικές αγορές ή τομείς.

Άσκηση:

Κάνε τη δική σου SWOT ανάλυση, καταγράφοντας τα δυνατά και αδύνατα σημεία σου, τις ευκαιρίες και τις απειλές που αντιμετωπίζεις. Στη συνέχεια, θα παρουσιάσεις τα αποτελέσματά σου στo Σύμβουλο Σταδιοδρομίας και θα συνεργαστείτε για την ανάλυση των συμπερασμάτων. Προγραμμάτισε το ραντεβού σου στέλνοντας email στο career@uom.edu.gr 

Υλικό και Εργαλεία Συμβουλευτικής
Τελευταία Νέα
15 Ιανουαρίου 2025
Join AIESEC and Unlock Your Potential!
Εκδηλώσεις